Microsoft Word – tipy a triky pro zefektivnění práce

Přizpůsobíme Vám délku | program | termín | místo kurzu.
Nabídneme Vám výhodnou cenu skupinového kurzu.
Časový rozsah: 1 den (9:00 - 16:00)
Příručka: studijní materiály jsou v ceně kurzu
Předpoklady: Znalosti na úrovni kurzu Microsoft Word – pro středně pokročilé.
On-line kurz: Kurzu se zúčastníte prostřednictvím aplikace Microsoft Teams. Ke kurzu se připojíte přes desktopovou aplikaci Teams, pokud ji nemáte nainstalovanou, je možné se připojit přes web.

Průběh kurzu:
Kurzy se konají v malých skupinách, aby lektor i účastníci mohli aktivně komunikovat. Kurz je plnohodnotným ekvivalentem prezenčního kurzu. Výklad lektora a předvedení příkladů probíhá živě. Účastníci dostávají pravidelně prostor k samostatné práci na pracovních souborech. Své postupy následně konzultují s lektorem.
V průběhu kurzu jsou zařazovány kratší přestávky na odpočinek. Polední přestávka je cca 45 minut. Účastníci on-line kurzů získávají pracovní sešity se zpracovanými příklady, příručku (pokud je součástí kurzu), certifikát o absolvování kurzu.
Prezenční kurz: Kurz se koná v počítačové učebně DIGI Akademie na adrese Spálená 76/14, Praha 1 (v docházkové vzdálenosti od stanice metra Národní třída).
Bližší informace jsou uvedeny v pozvánce, kterou obdržíte nejpozději 7 dní před zahájením kurzu.

Průběh kurzu:
Každý účastník kurzu má k dispozici počítač s potřebným softwarem a připojením na vysokorychlostní Internet.
Všechna probíraná témata si účastníci zároveň procvičují na praktických příkladech. Spousty dalších praktických postupů jsou uvedeny v příručce (pokud je součástí kurzu).
Na konci kurzu Vás požádáme o zpětnou vazbu prostřednictvím hodnotícího formuláře. Po absolvování kurzu obdržíte certifikát.

Občerstvení:
Před zahájením kurzu a během i během přestávek je k dispozici občerstvení (káva, čaj, sušenky, minerálky apod.).
Polední přestávka je cca od 12 do 12:45 hodin. V nejbližším okolí DIGI Akademie je několik restaurací pro příjemný oběd, které rádi doporučíme.

Máte otázky k organizaci školení? Kontaktujte nás.

Cílem kurzu je především urychlení práce s dokumentem. Prvním předpokladem je vhodné nastavení okna aplikace tak, abyste měli snadno dostupné všechny potřebné nástroje a pracovali v zobrazení, které je pro danou činnost nejvhodnější. Seznámíte se s desítkami klávesových zkratek, například pro práci s dokumenty, úpravy nebo formátování. Mnoho z těchto klávesových zkratek navíc použijete i v jiných aplikacích.
Získáte dokonalý přehled o nastavení automatických oprav a automatického formátu při psaní, takže při rychlém zápisu textu snadno zvýrazníte nadpis nebo očíslujete body programu, aniž byste se zdržovali standardními nástroji pro formátování. Zvládnete práci s netisknutelnými znaky, které budete umět vkládat, ale i je například vyhledávat nebo nahrazovat. Při hledání a nahrazování se naučíte používat zástupné znaky, které umožní provést během několika sekund to, co byste jinak dělali hodiny.
V oblasti výstavby dokumentu si vyzkoušíte, jak z opakujícího se textu vytvořit stavební blok a jako ho uložit do šablony, nebo jak poskládat text z textů jiných souborů, aniž byste se dostali do obvyklých potíží s různými formáty. Také se naučíte používat ovládací prvky vlastností dokumentu a využijete je při tvorbě titulní strany dokumentu ve stylu společnosti. Seznámíte se také s tipy pro použití polí, jejich úpravami a aktualizací.
Dále si připomenete výhody formátování pomocí stylů a jejich význam pro výstavbu dokumentu, například pro tvorbu obsahu nebo jeho rychlou organizaci. Naučíte se také přistupovat k různým oknům pro formátování aplikace pomocí myši, aniž byste museli hledat příkazy na kartách.
Strukturu dokumentu si zjednodušíte pomocí tabulek, kterými snadno zformátujete třeba část podpisů smlouvy nebo objednávku, a seznámíte se s řadou triků pro úpravu jejich struktury. Vytvoříte si vlastní kresby a diagramy a naučíte se je vhodně začlenit do textu. Dovíte se, proč a jak členit dokument do oddílů a jak provést některá speciální nastavení tiskové strany.

  • Tipy pro vhodné nastavení zobrazení Microsoft Word
    • ovládání uživatelského rozhraní pomocí klávesnice a přizpůsobení panelu Rychlý přístup
    • zobrazení pravítek, skrytých znaků, mřížky
    • kdy a jak používat jednotlivá zobrazení dokumentu
  • Tipy pro urychlení práce
    • klávesové zkratky pro práci se soubory
    • rychlé výběry a pohyb v dokumentu pomocí myši i klávesnice
  • Tipy pro úpravy a formátování textu při psaní
    • vybrané klávesové zkratky používané při tvorbě dokumentu
    • klávesové zkratky používané pro úpravy dokumentu
    • automatické opravy a jejich nastavení
    • automatické formátování při psaní
    • tipy pro použití Schránky
    • výchozí nastavení formátu textu při vkládání ze schránky
    • hledání a nahrazování zvláštních znaků na použití zástupných formátů
  • Rychlé vkládání opakujícího se textu
    • galerie vestavěných stavebních bloků
    • tvorba vlastních stavebních bloků
    • správa stavebních bloků
  • Používání polí a jejich výhody
    • základní charakteristika polí a jejich vkládání
    • technika práce s poli v dokumentu
  • Ovládací prvky vlastností dokumentu
    • naplnění obsahu ovládacích prvků
    • synchronizace obsahu ovládacích prvků vlastností dokumentu
    • využití pro tvorbu vlastní titulní stránky
  • Efektivní formátování a používání stylů
    • tipy pro rychlý přístup do dialogových oken pro formátování
    • význam stylůpro výstavbu dokumentu
    • efektivní tvroba a využití stylů znaku, odstavce a propojených stylů
    • příbuznost stylů a její praktické použití
    • řešení speciálních úloh pomocí stylů
    • rychlé generování obsahu a specifikace zahrnutých stylů
  • Zjednodušení struktury dokumentu pomocí tabulek
    • efektivní organizace struktury dokumentu pomocí tabulky
    • tipy pro rychlou práci s tabulkami
    • výpočty v tabulkách
  • Úspěšné zvládání grafiky
    • tipy pro vzájemné uspořádání textu a grafiky
    • vlastní kresby s využitím grafických objektů
    • tvorba efektních diagramů pomocí obrázků SmartArt
  • Speciální možnosti uspořádání dokumentu pro tisk
    • využití oddílů
    • oboustranný tisk
Srozumitelný výklad, možnost se kdykoliv zeptat, příjemná atmosféra. (Monika Č., obchodní sektor) 18.11.2017 lektorka Milena Kadeřábková
Jasnost, přehlednost, vstřícnost a kvalita lektorky. (Marie Ch., obchodní sektor) 4.6.2017 lektorka Judita Veselá
Vstřícnost a připravenost paní lektorky. (Helena D., veřejná správa) 11.5.2016 lektorka Judita Veselá

Zpět na seznam