Časový rozsah: | 1 den (9:00 - 14:30) |
Příručka: | studijní materiály jsou v ceně kurzu |
Předpoklady: | Znalosti na úrovni kurzu Microsoft Word – pro středně pokročilé. |
On-line kurz: |
Kurzu se zúčastníte prostřednictvím aplikace Microsoft Teams. Ke kurzu se připojíte přes desktopovou aplikaci Teams, pokud ji nemáte nainstalovanou, je možné se připojit přes web. Průběh kurzu: Kurzy se konají v malých skupinách, aby lektor i účastníci mohli aktivně komunikovat. Kurz je plnohodnotným ekvivalentem prezenčního kurzu. Výklad lektora a předvedení příkladů probíhá živě. Účastníci dostávají pravidelně prostor k samostatné práci na pracovních souborech. Své postupy následně konzultují s lektorem. V průběhu kurzu jsou zařazovány kratší přestávky na odpočinek. Polední přestávka je cca 45 minut. Účastníci on-line kurzů získávají pracovní sešity se zpracovanými příklady, příručku (pokud je součástí kurzu), certifikát o absolvování kurzu. |
Máte otázky k organizaci školení? Kontaktujte nás.
Zvládnout pefektně funkci hromadné korespondence může být užitečné v řadě standardních, ale i nečekaných situací. Na kurzu totiž budete vytvářet nejen tzv. dopisy, ale vytvoříte si třeba štítky s popisky pro DVD, vizitky nebo katalog zaměstnanců včetně jejich fotek. Nejprve se seznámíte se všemi případy, kdy hromadnou korespondenci výhodně upatnit a ujasníte si, co je hlavní dokument a co je seznam příjemců, a jak spolu tyto dvě komponenty souvisejí. Připravíte si několik hlavních dokumentů s různým účelem – od dopisů přes obálky, štítky či adresář až po maily. Mnohé z těchto hlavních dokumentů se vyplatí uložit jako šablony, abyste kroky pro realizaci hromadné korespondence nemuseli pokaždé opakovat. Seznámíte se podrobně s typy souborů, v nichž mohou být uloženy seznamy příjemců. Porozumíte pravidlům pro tvorbu těchto seznamů a vytvoříte si vlastní v aplikaci Excel, Word a Access. Jako seznam příjemců použijete i kontakty uložené v Outlooku. Naučíte se také tyto seznamy přímo z procesu hromadné korepondence editovat, řadit podle více polí či filtrovat s využitím řady kritérií. Vlastní sloučení si nejprve vyzkoušíte a poté zrealizujete nejen na tiskárnu a do nového dokumentu, ale také do e mailu, což je v současné době velmi praktické. Na závěr se dovíte řadu tipů pro použití pokročilých funkcí hromadné korespondence. Patří k nim především použití pravidel pro slučování, umožňujících například dle hodnot určitého pole v seznamu příjemců vkládat do sloučených dokumentů alternativní texty (například různá oslovení apod.). Také si ukážete, jak připravit v seznamu příjemců pole pro zatřídění obrázků, jak jsou třeba fotografie zaměstnanců nebo obrázky obalů DVD.
Možnost vyzkoušet si probíranou látku v praxi, možnost kdykoliv se zeptat na jakoukoliv nejasnost. (Lucie J., veřejná správa) | 11.10.2018 | lektorka Judita Veselá |
Individuální přístup lektora. (Veronika S., veřejná správa) | 20.4.2017 | lektor Jakub Filip |