Microsoft Word – hromadná korespondence

Přizpůsobíme Vám délku | program | termín | místo kurzu.
Nabídneme Vám výhodnou cenu skupinového kurzu.
Časový rozsah: 1 den (9:00 - 14:30)
Příručka: studijní materiály jsou v ceně kurzu
Předpoklady: Znalosti na úrovni kurzu Microsoft Word – pro středně pokročilé.
On-line kurz: Kurzu se zúčastníte prostřednictvím aplikace Microsoft Teams. Ke kurzu se připojíte přes desktopovou aplikaci Teams, pokud ji nemáte nainstalovanou, je možné se připojit přes web.

Průběh kurzu:
Kurzy se konají v malých skupinách, aby lektor i účastníci mohli aktivně komunikovat. Kurz je plnohodnotným ekvivalentem prezenčního kurzu. Výklad lektora a předvedení příkladů probíhá živě. Účastníci dostávají pravidelně prostor k samostatné práci na pracovních souborech. Své postupy následně konzultují s lektorem.
V průběhu kurzu jsou zařazovány kratší přestávky na odpočinek. Polední přestávka je cca 45 minut. Účastníci on-line kurzů získávají pracovní sešity se zpracovanými příklady, příručku (pokud je součástí kurzu), certifikát o absolvování kurzu.

Máte otázky k organizaci školení? Kontaktujte nás.

Zvládnout pefektně funkci hromadné korespondence může být užitečné v řadě standardních, ale i nečekaných situací. Na kurzu totiž budete vytvářet nejen tzv. dopisy, ale vytvoříte si třeba štítky s popisky pro DVD, vizitky nebo katalog zaměstnanců včetně jejich fotek.
Nejprve se seznámíte se všemi případy, kdy hromadnou korespondenci výhodně upatnit a ujasníte si, co je hlavní dokument a co je seznam příjemců, a jak spolu tyto dvě komponenty souvisejí. Připravíte si několik hlavních dokumentů s různým účelem – od dopisů přes obálky, štítky či adresář až po maily. Mnohé z těchto hlavních dokumentů se vyplatí uložit jako šablony, abyste kroky pro realizaci hromadné korespondence nemuseli pokaždé opakovat.
Seznámíte se podrobně s typy souborů, v nichž mohou být uloženy seznamy příjemců. Porozumíte pravidlům pro tvorbu těchto seznamů a vytvoříte si vlastní v aplikaci Excel, Word a Access. Jako seznam příjemců použijete i kontakty uložené v Outlooku. Naučíte se také tyto seznamy přímo z procesu hromadné korepondence editovat, řadit podle více polí či filtrovat s využitím řady kritérií.
Vlastní sloučení si nejprve vyzkoušíte a poté zrealizujete nejen na tiskárnu a do nového dokumentu, ale také do e mailu, což je v současné době velmi praktické.
Na závěr se dovíte řadu tipů pro použití pokročilých funkcí hromadné korespondence. Patří k nim především použití pravidel pro slučování, umožňujících například dle hodnot určitého pole v seznamu příjemců vkládat do sloučených dokumentů alternativní texty (například různá oslovení apod.). Také si ukážete, jak připravit v seznamu příjemců pole pro zatřídění obrázků, jak jsou třeba fotografie zaměstnanců nebo obrázky obalů DVD.

  • Úvod do hromadné korespondence
    • princip hromadné korespondence a příklady z praxe
    • typy hlavních dokumentů
    • použitelné zrdoje dat
  • Příprava hlavního dokumentu
    • možnosti využití šablon pro tvorbu hlavního dokumentu
    • příprava dopisu, e-mailu, obálky, štítků a adresáře
  • Připojení seznamu příjemců k hlavnímu dokumentu
    • připojení existujícího seznamu příjemců
    • tvorba nového seznamu Excel, Word, Access
    • propojení kontaktů z aplikace Outlook
  • Vkládání slučovacích polí
    • vložení bloku adresy a nastavení shody polí
    • vložení řádků s pozdravem
    • vkládání jednotlivých slučovacích polí
  • Sloučení hlavního dokumentu se seznamem příjemců
    • zobrazení náhledu výsledků
    • sloučení do nového dokumentu / tisku
    • odeslání e–mailem
  • Práce se seznamem příjemců
    • úprava seznamu příjemců
    • řazení seznamu podle více polí
    • filtrace s využitím různých kritérií
  • Pokročilé funkce v hromadné korespondenci
    • změny formátů slučovacích polí
    • příprava zdrojových dat a slučovacích polí pro obrázky
    • nastavení pravidel sloučení s využitím polí
  • Použití průvodce hromadnou korespondencí
  • Spuštění hromadné korespondence z aplikace Outlook
Možnost vyzkoušet si probíranou látku v praxi, možnost kdykoliv se zeptat na jakoukoliv nejasnost. (Lucie J., veřejná správa) 11.10.2018 lektorka Judita Veselá
Individuální přístup lektora. (Veronika S., veřejná správa) 20.4.2017 lektor Jakub Filip

Zpět na seznam