Microsoft Word – pro středně pokročilé

Přizpůsobíme Vám délku | program | termín | místo kurzu.
Nabídneme Vám výhodnou cenu skupinového kurzu.
Časový rozsah: 2 dny (9:00 - 14:30)
Příručka: studijní materiály jsou v ceně kurzu
Předpoklady: Znalost práce na úrovni kurzu Microsoft Word – základní.
On-line kurz: Kurzu se zúčastníte prostřednictvím aplikace Microsoft Teams. Ke kurzu se připojíte přes desktopovou aplikaci Teams, pokud ji nemáte nainstalovanou, je možné se připojit přes web.

Průběh kurzu:
Kurzy se konají v malých skupinách, aby lektor i účastníci mohli aktivně komunikovat. Kurz je plnohodnotným ekvivalentem prezenčního kurzu. Výklad lektora a předvedení příkladů probíhá živě. Účastníci dostávají pravidelně prostor k samostatné práci na pracovních souborech. Své postupy následně konzultují s lektorem.
V průběhu kurzu jsou zařazovány kratší přestávky na odpočinek. Polední přestávka je cca 45 minut. Účastníci on-line kurzů získávají pracovní sešity se zpracovanými příklady, příručku (pokud je součástí kurzu), certifikát o absolvování kurzu.
Prezenční kurz: Kurz se koná v počítačové učebně DIGI Akademie na adrese Spálená 76/14, Praha 1 (v docházkové vzdálenosti od stanice metra Národní třída).
Bližší informace jsou uvedeny v pozvánce, kterou obdržíte nejpozději 7 dní před zahájením kurzu.

Průběh kurzu:
Každý účastník kurzu má k dispozici počítač s potřebným softwarem a připojením na vysokorychlostní Internet.
Všechna probíraná témata si účastníci zároveň procvičují na praktických příkladech. Spousty dalších praktických postupů jsou uvedeny v příručce (pokud je součástí kurzu).
Na konci kurzu Vás požádáme o zpětnou vazbu prostřednictvím hodnotícího formuláře. Po absolvování kurzu obdržíte certifikát.

Občerstvení:
Před zahájením kurzu a během i během přestávek je k dispozici občerstvení (káva, čaj, sušenky, minerálky apod.).
Polední přestávka je cca od 12 do 12:45 hodin. V nejbližším okolí DIGI Akademie je několik restaurací pro příjemný oběd, které rádi doporučíme.

Máte otázky k organizaci školení? Kontaktujte nás.

Nejprve se podrobně seznámíte s různými nástroji pro tvorbu a kontrolu dokumentu. Nastavíte vlastnosti dokumentu, jako například název a autor, a podíváte se, jak je prakticky v dokumentu použít. Pro rychlé vkládání opakujících se částí dokumentů, jako jsou podpisy nebo určité odstavce smluv, využijete stavební bloky. Plně pod kontrolou budete mít automatické opravy, které si doplníte o vlastní. Také se naučíte plně využívat automatické formátování, které se hodí zejména v případě, že na podrobné formátování není čas.
Nejdůležitější pro správné a rychlé formátování dokumentu jsou styly, které jste se naučili používat v základním kurzu. Nyní si budete umět styly přizpůsobovat, vytvářet vlastní a plně využívat jejich potenciál třeba k výběru shodně formátovaného textu, bleskové změně vzhledu nadpisů nebo k tvorbě obsahu. Vytváříte-li podobné dokumenty tak, že starý dokument uložíte pod novým jménem, budete nyní moci postupovat profesionálněji – vytvoříte si vlastní šablony obsahující vhodné styly, stavební bloky a další součásti usnadňující práci s dokumentem.
Do různých částí dokumentu budete umět vkládat různá záhlaví a zápatí. K tomu využijete oddíly, do kterých lze dokument rozdělit. Pomocí oddílů také dokážete zformátovat text do sloupců nebo třeba vytisknout stránku s mapou na šířku.
Na závěr si vyzkoušíte práci s hromadnou korespondencí, která umožňuje rozeslat například shodnou nabídku nebo vánoční přání více adresátům. Vzhledem k tomu, že v tištěné formě se dokumenty rozesílají čím dál řidčeji, budete moci tuto funkci využít k hromadnému rozeslání dokumentu mailem.

  • Vlastnosti dokumentu
    • informace o dokumentu a jejich použití
    • kontrola metadat
    • vkládání polí do dokumentu
  • Nástroje tvorby a kontroly dokumentu
    • tvorba, organizace a odstranění stavebních bloků
    • vyhledávání a náhrada netisknutelných znaků
    • náhrada textů s využitím zástupných znaků
    • automatické opravy a jejich osobní nastavení
    • nastavení jazyka
    • kontrola pravopisu a gramatiky
  • Pokročilé formátování dokumentu
    • řízení toku textu v dokumentu
    • vlastní nastavení odrážek a číslování
    • tvorba paralelních sloupců s využitím tabulátorů
  • Efektivní formátování pomocí stylů
    • vestavěné styly, jejich typy a aplikace
    • tvorba, úprava a odstranění vlastního stylu
    • nástroje kontroly stylů
  • Obsah dokumentu
    • tvorba a úprava obsahu
    • aktualizace obsahu
    • náhrada a odstranění obsahu
  • Používání a tvorba šablon
    • prvky, které lze ukládat do šablon
    • uložení dokumnetu jako šablony
    • úprava a odstranění vlastní šablony
    • kopírování stylů mezi šablonami
  • Rozdělení dokumentu na oddíly
    • rozdělení dokumentu na oddíly
    • vytvoření různých záhlaví a zápatí pro jednotlivé oddíly
    • nastavení tiskové strany a ohraničení pro oddíl
  • Hromadná korespondence
    • funkce hromadné korespondence
    • filtrace a řazení zdroje dat
    • tvorba a tisk obálek a štítků
  • Spolupráce s jinými aplikacemi
    • vkládání tabulek vytvořených v aplikaci Excel
    • vkládání hypertextového odkazu
    • uložení dokumentu jako webové stránky
Vstřícnost lektora, profesionalita. (Ilona K., bankovní sektor) 15.7.2018 lektor Jakub Filip
Možnost klást dotazy, interaktivní průběh. (Alexandra N., bankovní sektor) 8.5.2017 lektor Jakub Filip

Zpět na seznam