Microsoft Excel – tipy a triky pro zefektivnění práce

Přizpůsobíme Vám délku | program | termín | místo kurzu.
Nabídneme Vám výhodnou cenu skupinového kurzu.
Časový rozsah: 1 den (9:00 - 16:00)
Příručka: studijní materiály jsou v ceně kurzu
Předpoklady: Znalosti na úrovni kurzu Microsoft Excel - pro středně pokročilé
On-line kurz: Kurzu se zúčastníte prostřednictvím aplikace Microsoft Teams. Ke kurzu se připojíte přes desktopovou aplikaci Teams, pokud ji nemáte nainstalovanou, je možné se připojit přes web.

Průběh kurzu:
Kurzy se konají v malých skupinách, aby lektor i účastníci mohli aktivně komunikovat. Kurz je plnohodnotným ekvivalentem prezenčního kurzu. Výklad lektora a předvedení příkladů probíhá živě. Účastníci dostávají pravidelně prostor k samostatné práci na pracovních souborech. Své postupy následně konzultují s lektorem.
V průběhu kurzu jsou zařazovány kratší přestávky na odpočinek. Polední přestávka je cca 45 minut. Účastníci on-line kurzů získávají pracovní sešity se zpracovanými příklady, příručku (pokud je součástí kurzu), certifikát o absolvování kurzu.
Prezenční kurz: Kurz se koná v počítačové učebně DIGI Akademie na adrese Spálená 76/14, Praha 1 (v docházkové vzdálenosti od stanice metra Národní třída).
Bližší informace jsou uvedeny v pozvánce, kterou obdržíte nejpozději 7 dní před zahájením kurzu.

Průběh kurzu:
Každý účastník kurzu má k dispozici počítač s potřebným softwarem a připojením na vysokorychlostní Internet.
Všechna probíraná témata si účastníci zároveň procvičují na praktických příkladech. Spousty dalších praktických postupů jsou uvedeny v příručce (pokud je součástí kurzu).
Na konci kurzu Vás požádáme o zpětnou vazbu prostřednictvím hodnotícího formuláře. Po absolvování kurzu obdržíte certifikát.

Občerstvení:
Před zahájením kurzu a během i během přestávek je k dispozici občerstvení (káva, čaj, sušenky, minerálky apod.).
Polední přestávka je cca od 12 do 12:45 hodin. V nejbližším okolí DIGI Akademie je několik restaurací pro příjemný oběd, které rádi doporučíme.

Máte otázky k organizaci školení? Kontaktujte nás.

Na tomto kurzu, určeném absolventům středně pokročilého kurzu nebo středně pokročilým uživatelům. si zlepšíte nejdůležitější pracovní postupy, utřídíte a doplníte si své znalosti.
Naučíte se přizpůsobit si pracovní prostředí aplikace pro pohodlnou a přehlednou práci. Seznámíte se s tipy pro rychlou práci se soubory, abyste neztráceli čas hledáním svých pracovních sešitů a snadno se v nich zorientovali.
Zlepšíte si podstatně komfort vkládání dat tvorbou různých typů řad či vkládáním a zpracování dat na více listech současně. Pro úpravy dat, jako je kopírování, vyhledávání nebo změna struktury listu, budete mít k ruce řadu rychlých triků i méně používaných pokročilých postupů.
Zrychlíte si rovněž standard tvorby vzorců. Pomocí triků pro jejich vkládání a kopírování s využitím různých technik včetně tabulky se seznámíte s méně známými postupy při aplikaci funkcí automatického shrnutí. Naučíte se používat jednu funkci pro tvorbu různých dynamických souhrnů. Svoje data budete umět atraktivně a přitom jednoduše formátovat i vizualizovat pomocí podmíněných formátů, minigrafů nebo grafů využívajících obrázky.
Na závěr si osvojíte, jak bezproblémově tisknout jakkoli velké oblasti dat s využitím speciálních zobrazení, určených právě pro přípravu tisku.

  • Tipy pro přizpůsobení pracovního prostředí
    • používání systému klávesových zkratek Office
    • přizpůsobení panelu nástrojů Rychlý přístup
    • přizpůsobení pásu karet
    • nastavení prostředí a prvků aplikace pro efektivní práci
  • Tipy pro přehlednější práci se sešitem
    • klávesové zkratky pro práci se soubory
    • zajištění snadného přístupu k často používaným sešitům a složkám
    • rychlá orientace a pohyb mezi listy
    • přesuny a kopírování listů bez použití příkazů
    • triky pro uspořádání více sešitů na ploše
  • Tipy pro výběry a pohyb v listu
    • pohyb a výběry pomocí myši
    • pohyb a výběry pomocí klávesových zkratek
    • usnadnění výběrů aplikací tabulky
  • Tipy pro ryché vkládání dat
    • hromadné vkládání dat a tvorba řad včetně vlastních
    • vkládání dat na více listů současně
    • funkce dynamického doplňování
  • Tipy pro úpravy dat
    • účinné využití vícepoložkové schránky Office
    • zvláštní případy použití funkce Vložit jinak
    • výběry dat se zvláštními vlastnostmi
    • vyhledávání dat s využitím zástupných znaků
    • tipy pro rychlou změnu struktury listu
  • Tipy pro efektivní tvorbu vzorců
    • triky pro práci s funkcemi automatického shrnutí
    • postupy pro rychlé kopírování vzorců
    • větší efektivita tvorby vzorců s pomocí tabulky
    • jak zvládnout více výpočtů pomocí jednoho vzorce
  • Tipy pro netradiční použití názvů
    • využití názvu pro uložení konstanty nebo vzorce
    • použití uložených názvů v praxi
  • Tipy pro snadnou a efektní vizualizaci dat
    • nejpoužívanější klávesové zkratky pro formátování dat
    • jednoduché triky s podmíněným formátem
    • hodnocení a porovnání výsledků pomocí minigrafů
    • zvýšení atraktivity grafů pomocí tvarů a obrázků
    • vytvoření interaktivního grafu pomocí vzorců s parametry
  • Tipy pro bezproblémový tisk
    • efektivní použití zobrazení Rozložení stránky
    • tisk rozsáhlých oblastí a jeho specifika
    • rychlé rozdělení dat na stránky v Zobrazení konců stránek
Možnost dotazů během výuky. (Ludmila D., obchodní sektor) 31.8.2018 lektorka Helena Wieserová
Lektorka se snažila vše srozumitelně vysvětlit i začátečníkovi. (Alena F., obchodní sektor) 22.1.2018 lektorka Helena Wieserová
Interaktivní přístup lektorky i obsah školení. (Markéta Z., obchodní sektor) 9.11.2017 lektorka Judita Veselá

Zpět na seznam