Microsoft Word – pro středně pokročilé

Přizpůsobíme Vám délku | program | termín | místo kurzu.
Nabídneme Vám výhodnou cenu skupinového kurzu.
Časový rozsah: 2 dny (9:00 - 14:30)
Příručka: studijní materiály jsou v ceně kurzu
Předpoklady: Znalost práce na úrovni kurzu Microsoft Word – základní.
On-line kurz: Kurzu se zúčastníte prostřednictvím aplikace Microsoft Teams. Ke kurzu se připojíte přes desktopovou aplikaci Teams, pokud ji nemáte nainstalovanou, je možné se připojit přes web.

Průběh kurzu:
Kurzy se konají v malých skupinách, aby lektor i účastníci mohli aktivně komunikovat. Kurz je plnohodnotným ekvivalentem prezenčního kurzu. Výklad lektora a předvedení příkladů probíhá živě. Účastníci dostávají pravidelně prostor k samostatné práci na pracovních souborech. Své postupy následně konzultují s lektorem.
V průběhu kurzu jsou zařazovány kratší přestávky na odpočinek. Polední přestávka je cca 45 minut. Účastníci on-line kurzů získávají pracovní sešity se zpracovanými příklady, příručku (pokud je součástí kurzu), certifikát o absolvování kurzu.
Prezenční kurz: Kurz se koná v počítačové učebně DIGI Akademie na adrese Spálená 76/14, Praha 1 (v docházkové vzdálenosti od stanice metra Národní třída).
Bližší informace jsou uvedeny v pozvánce, kterou obdržíte nejpozději 7 dní před zahájením kurzu.

Průběh kurzu:
Každý účastník kurzu má k dispozici počítač s potřebným softwarem a připojením na vysokorychlostní Internet.
Všechna probíraná témata si účastníci zároveň procvičují na praktických příkladech. Spousty dalších praktických postupů jsou uvedeny v příručce (pokud je součástí kurzu).
Na konci kurzu Vás požádáme o zpětnou vazbu prostřednictvím hodnotícího formuláře. Po absolvování kurzu obdržíte certifikát.

Občerstvení:
Před zahájením kurzu a během i během přestávek je k dispozici občerstvení (káva, čaj, sušenky, minerálky apod.).
Polední přestávka je cca od 12 do 12:45 hodin. V nejbližším okolí DIGI Akademie je několik restaurací pro příjemný oběd, které rádi doporučíme.

Máte otázky k organizaci školení? Kontaktujte nás.

Nejprve se podrobně seznámíte s různými nástroji pro tvorbu a kontrolu dokumentu. Nastavíte vlastnosti dokumentu, jako například název a autor, a podíváte se, jak je prakticky v dokumentu použít. Pro rychlé vkládání opakujících se částí dokumentů, jako jsou podpisy nebo určité odstavce smluv, využijete stavební bloky. Plně pod kontrolou budete mít automatické opravy, které si doplníte o vlastní. Také se naučíte plně využívat automatické formátování, které se hodí zejména v případě, že na podrobné formátování není čas.
Nejdůležitější pro správné a rychlé formátování dokumentu jsou styly, které jste se naučili používat v základním kurzu. Nyní si budete umět styly přizpůsobovat, vytvářet vlastní a plně využívat jejich potenciál třeba k výběru shodně formátovaného textu, bleskové změně vzhledu nadpisů nebo k tvorbě obsahu. Vytváříte-li podobné dokumenty tak, že starý dokument uložíte pod novým jménem, budete nyní moci postupovat profesionálněji – vytvoříte si vlastní šablony obsahující vhodné styly, stavební bloky a další součásti usnadňující práci s dokumentem.
Do různých částí dokumentu budete umět vkládat různá záhlaví a zápatí. K tomu využijete oddíly, do kterých lze dokument rozdělit. Pomocí oddílů také dokážete zformátovat text do sloupců nebo třeba vytisknout stránku s mapou na šířku.
Na závěr si vyzkoušíte práci s hromadnou korespondencí, která umožňuje rozeslat například shodnou nabídku nebo vánoční přání více adresátům. Vzhledem k tomu, že v tištěné formě se dokumenty rozesílají čím dál řidčeji, budete moci tuto funkci využít k hromadnému rozeslání dokumentu mailem.

  • Vlastnosti dokumentu
    • informace o dokumentu a jejich použití
    • kontrola metadat
    • vkládání polí do dokumentu
  • Nástroje tvorby a kontroly dokumentu
    • tvorba, organizace a odstranění stavebních bloků
    • vyhledávání a náhrada netisknutelných znaků
    • náhrada textů s využitím zástupných znaků
    • automatické opravy a jejich osobní nastavení
    • nastavení jazyka
    • kontrola pravopisu a gramatiky
  • Pokročilé formátování dokumentu
    • řízení toku textu v dokumentu
    • vlastní nastavení odrážek a číslování
    • tvorba paralelních sloupců s využitím tabulátorů
  • Efektivní formátování pomocí stylů
    • vestavěné styly, jejich typy a aplikace
    • tvorba, úprava a odstranění vlastního stylu
    • nástroje kontroly stylů
  • Obsah dokumentu
    • tvorba a úprava obsahu
    • aktualizace obsahu
    • náhrada a odstranění obsahu
  • Používání a tvorba šablon
    • prvky, které lze ukládat do šablon
    • uložení dokumnetu jako šablony
    • úprava a odstranění vlastní šablony
    • kopírování stylů mezi šablonami
  • Rozdělení dokumentu na oddíly
    • rozdělení dokumentu na oddíly
    • vytvoření různých záhlaví a zápatí pro jednotlivé oddíly
    • nastavení tiskové strany a ohraničení pro oddíl
  • Hromadná korespondence
    • funkce hromadné korespondence
    • filtrace a řazení zdroje dat
    • tvorba a tisk obálek a štítků
  • Spolupráce s jinými aplikacemi
    • vkládání tabulek vytvořených v aplikaci Excel
    • vkládání hypertextového odkazu
    • uložení dokumentu jako webové stránky
Poskytnutí odpovědí na problémy, se kterými jsem na školení přišla. (Renata P., veřejná správa) 17.5.2018 lektorka Judita Veselá
Profesionalita a interakce lektora. (Roman B., veřejná správa) 23.4.2017 lektor Jakub Filip

Zpět na seznam